TP Petrol Dağıtım A.Ş. Akaryakıt Sektöründe “Şimdi Al, Sonra Öde” Dönemini Başlattı
Türkiye Petrolleri markasıyla faaliyet gösteren TP Petrol Dağıtım A.Ş., Türkiye akaryakıt sektöründe bir ilki gerçekleştirerek TP Mobil uygulaması ile müşterilerine akaryakıt ödemelerini erteleme imkânı sunuyor. TP Mobil ile müşteriler anında, kefilsiz, banka hesabı olmadan yapacakları hazır limit başvuruları ile akaryakıtlarını şimdi alıp ödemesini sonra yapıyor.
Zülfikarlar Holding bünyesinde Türkiye Petrolleri markası ile faaliyet gösteren TP Petrol Dağıtım A.Ş. değişen tüketici ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamaya yönelik dijital dönüşüm yatırımlarına hız verdi. Bu doğrultuda TP Petrol Dağıtım A.Ş., Colendi, TurkPara ve Visa iş birliğiyle TP Mobil uygulaması üzerinden Türkiye akaryakıt sektöründe bir ilki gerçekleştirdi.
İsfendiyar Zülfikari: “TP Mobil’i Bambaşka Bir Seviyeye Taşıdık, Hayalimizi Gerçekleştirdik”
Zülfikarlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İsfendiyar Zülfikari, açıklamasında şunlara değindi: “Günümüzde dijital çağın dinamiklerine uygun olarak her sektör, uzman olduğu iş alanına ek olarak ödeme çözümleri geliştirip tüketicilerin hayatına ve ihtiyaçlarına daha kapsayıcı ve bütüncül çözümler sunmaya odaklanıyor. Biz de istasyonlarımıza her ay adım atan 4,5 – 5 milyon tekil kullanıcının deneyimlerini kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarına daha hızlı çözüm sunmak için dijital ödeme sistemlerine odaklandık. Bu çerçevede TP Petrol Dağıtım A.Ş. olarak TP Mobil uygulamamız üzerinden başlattığımız “Şimdi Al, Sonra Öde” ile akaryakıt sektörümüzde bir ilke imza atıyoruz. TP Mobil uygulaması ile anında, kefilsiz, banka hesabı olmadan yapacakları hazır limit başvuruları ile akaryakıtlarını hemen alıp ödemesini sonra yapabilecekleri, yani akaryakıt ödemelerini erteleyebilecekleri bir sistem sunuyoruz. Tüketicilere sadece akaryakıt alımlarında kullanılabilecek bir çözüm değil, her kullanıcının sahip olacağı sanal cüzdan ile birçok ihtiyaçlarını giderebilecekleri bir imkân sağlıyoruz. Amacımız kullanıcıların banka müşterisi olarak ihtiyaç duydukları para transferi, yatırım imkânları vb. farklı finansal enstrümanları kullanıma sunmak. Böylece TP Mobil’in kendini geliştiren bir ekosistem olmasını hedefliyoruz.”
Tüketicilerin beklentilerine karşılık vermenin kendileri için bir öncelik olduğunu vurgulayan Visa Türkiye Genel Müdürü Merve Tezel, “Pandemi döneminde değişen alışkanlıklarla beraber tüketicilerin mekân ve platformdan bağımsız olarak alışveriş yaptıkları her yerde kartlarıyla ödeme yapmanın rahatlığını talep ettiğini gördük. Özellikle temassız ödemelerde normalde yıllar alacağını öngördüğümüz büyük bir dönüşüm birkaç ay içinde gerçekleşti. Visa olarak, ödeme altyapısını daha da yaygınlaştırmak, ödeme sistemlerinde çeşitlilik sağlayabilmek ve tüketicilere daha fazla seçenek sunabilmek için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. TP Mobil Visa Kart da kendi alanında ilkleri barındıran ve tüketicilerin akaryakıt alımlarını oldukça kolaylaştıracak bir ürün. Temassız ödeme yapılabilen bu ön ödemeli kart ile aynı zamanda kişiye özel tanımlanan hazır limite erişerek Türkiye Petrolleri istasyonlarında akaryakıt alımı yapmak mümkün. TP Mobil Visa Kart gibi tüketici beklentilerine cevap veren ödeme seçeneklerini iş ortaklarımızla beraber hayata geçirmekten mutluyuz” dedi.
Banka Hesabı veya Kredi Kartı Olmadan, Hazır Limitle Akaryakıt Alma Fırsatı
TP Mobil uygulamasını indiren tüketiciler bir banka hesabına, kredi kartına ya da kefile gerek kalmadan, anında tanımlanan hazır limitleri ile akaryakıtlarını şimdi alıyor, ödemesini ise erteliyor. TP Mobil, akaryakıt alımının yanı sıra, tüketicilere özel oluşturulan TP Cüzdan ile IBAN numarasına gerek duymadan, telefon numarası veya QR kodla 7/24 ücretsiz para transferine de olanak sunuyor. Ayrıca TP Mobil Kart ile kullanıcılar marketten kozmetiğe, mobilyadan giyime tüm online alışverişlerini diledikleri gibi yaparken, aynı zamanda üye işyerlerinden yaptıkları alışverişlerden de anında indirim kazanıyor.
Türkiye’nin Büyüyen Sektörü; Fintech
Yaklaşık 5,5 trilyon dolar büyüklüğe sahip olan dünya fintech pazarı, her yıl ortalama yüzde 24 oranında büyüyor. Ülkemizde 200’den fazla şirketi bünyesinde barındıran fintech pazarının büyüklüğü, yapılan son araştırmalara göre 15 milyar dolar gibi bir değere ulaştı.