BASIN BÜLTENLERİ

Türkiye Petrolleri Satış Direktörü Şakir Memikoğlu; "Hedefimiz 2023 yılında lider ilk 5 şirket arasında yer almak"

Şakir Memikoğlu

Türkiye Petrolleri Satış Direktörü Şakir Memikoğlu ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Sayın Memikoğlu sorularımızı samimiyet ile yanıtladı. 1963 Yılından bu yana tüm gelişmeleri ve gelecek hedeflerini yanıtlayan Şakir Memikoğlu'na teşekkür ederiz.

Sayın Şakir Memikoğlu, Türkiye Petrolleri A.Ş. şirketini kısaca tanıyabilir miyiz?

Türkiye Petrolleri, yolculuğuna 1963 yılında Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı’nın akaryakıt istasyonları ile başlıyor. 2009 yılında isim değişerek TP Petrol Dağıtım A.Ş. olan Türkiye Petrolleri, 2017 yılı Nisan ayında gerçekleştirilen ihale ile ülkemizin köklü holdinglerinden Zülfikarlar Holding tarafından satın alınarak bugün faaliyetlerine devam ediyor.

Bugün için Türkiye Petrolleri olarak 6’sı akaryakıt, 2’si LPG olmak üzere toplam 8 dolum tesisi ve 700’e yakın akaryakıt istasyonumuzla pazarda 6’ncı sırada yer alıyoruz.

Zülfikarlar Holding hangi alanlara yatırım yapıyor?
Zülfikarlar Holding, temelleri 1942 yılında Tahtakale’de atılan, 1972 yılında kimya ticaretiyle büyümeye başlayan, günümüzde de ana iş kollarını enerji ve finans olarak belirleyen ülkemizin köklü holdinglerinden biri…
Zülfikarlar Holding, enerji sektöründe ülkemizin yüzde 100 yerli akaryakıt dağıtım markası Türkiye Petrolleri, sanayiden endüstriye, yapıdan boyaya ve temizlik ürünlerine kadar birçok sektörün hammadde ihtiyacını karşıla Akça Kimya, bir rüzgâr ve üç hidroelektrik santraliyle Türkiye’nin yenilenebilir enerji ihtiyacına katkı sağlayan Tesla Enerji ve çeyrek asrı aşkın geçmişiyle sanayici ve iş insanlarına finansal çözümler sunan Akdeniz Faktoring ile ülke ekonomisine kama değer sağlıyor.
Bunun yanı sıra Zülfikarlar Holding’in kurucusu merhum İskender Zülfikari’nin adını yaşatan İskender Zülfikari Vakfı, kurulduğu 2010 yılından bu yana yüzlerce öğrenciye burs vererek ülkemizin geleceği gençlerin eğitim ve öğretim hayatına katkıda bulunuyor.
Türkiye Petrolleri’nin son beş yıllık gelişimi, yaptığı yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz?
Kurulduğu 1963 yılından özelleştirildiği 2017 yılına kadar devlet eliyle işletilen Türkiye Petrolleri’nde Zülfikarlar Holding bünyesine geçtikten sonra “Adımızda Ülkemiz Var” diyerek çok ciddi bir yatırım atağı başlattık.
Türkiye’nin dört bir yanındaki istasyon yatırımları, bayilerimizin iş akış süreçlerini kolaylaştırmak için gerçekleşen depolama tesisi yatırımları ve günümüz trendlerini yakalayan dijitalleşme yatırımları ile Türkiye Petrolleri, bugün için toplam 8 dolum tesisi ve 700’e yakın akaryakıt istasyonuyla faaliyet gösteriyor.
Türkiye Petrolleri olarak geçtiğimiz yıl sektörün en hızlı büyüyen markaları arasında yer aldık. Çıktığımız bu yolda bayi iletişimi ve ilişkilerinin sıcak bir tonda gerçekleşmesi, bayilerimizin yatırımdan finansmana kadar çözüm ortağı oluşumuz ve dijitalleşen dünyadaki trendleri takip ederek hizmet kalitelerini arttırmamız, hem sektörde hem de tüketiciler arasında tercih edilmemizi sağlıyor.
Son bir yıldır özellikle pandemi sürecince firmanızın gerçekleştirdiği çalışmalar nelerdir?
Türkiye Petrolleri olarak bu yılı pandemi öncesi ve pandemi sonrası olarak değerlendirmeliyiz. EPDK raporlarında da yer aldığı üzere Ocak ve Şubat aylarında akaryakıt satışlarında son derece yükselen bir grafiğe sahipken Mart ayının ortasına doğru pandeminin başlaması, yalnızca bizim değil tüm sektörün farklı aksiyonlar almasına neden oldu. Ancak Türkiye Petrolleri olarak doğru zamanda aldığımız doğru aksiyonlarla pandemi dönemini olabilecek en iyi şekilde atlatmayı başardık.
Pandeminin etkilerini tüm Türkiye hissetti ancak akaryakıt sektörü, durmadan çalışan birkaç sektörden biriydi. Biz de süreçte faaliyetlerimizi sürdürdük, yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. EPDK Haziran ayı raporuna göre Ocak-Haziran döneminde sektör beyaz üründe küçülürken biz Türkiye Petrolleri olarak en çok büyüyen şirket olmayı başardık. Ocak ayından bu yana toplam 49 yeni istasyonu devreye aldık, Eylül ayında da farklı bölgelerde 16 yeni istasyon açılışı gerçekleştireceğiz. Bu yıl bitmeden istasyon sayımızı 700’e çıkarmak istiyoruz.
Güvenli tesis (TSE) çalışmalarınız var mı?
Türkiye’nin en köklü markalarından biri olarak sağlığa, emniyete ve çevreye duyarlı olan, değerlerinden güç alarak kaliteli ürün ve hizmet sunan, yaratıcı çözümleri ve olumlu yaklaşımlarıyla, sürekli gelişerek büyüyen bir Türkiye Petrolleri olarak bundan sonrasında da müşterilerimize değer sağlama prensibiyle sektöre yön vermeye devam edeceğiz.
Dijitalleşme konulu çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Online uygulamamız TP Mobil ile indirimler ve kampanyalardan ödeme sistemlerine kadar birçok avantaj sağlıyoruz.
TP Mobil ile “Yolda Yaşam Var” diyoruz, yine yakın zamanda birkaç aplikasyondan ulaşabileceğiniz yoldaki yaşamı, tek bir ekrandan tüketicilerimize ulaştırmayı hedefliyoruz.
Taşıt Tanıma Sistemi ile özellikle şirket araçlarına elden ya da kartla ödeme yapmadan elektronik olarak akaryakıt alma imkânı sunuyoruz.
Bunların yanı sıra bayilerimizle aramızdaki Bayi Portalı’nı yeniledik. Artık bayi iletişimini, dijitalleşme sayesinde çok daha hızlı bir şekilde zaman – mekan kavramından bağımsız olarak gerçekleştirebiliyoruz.
Bir de Pazar Yeri uygulamamız var; bayilerimize ihtiyaç duydukları malzemeleri Pazar Yeri üzerinden online olarak almalarına imkan tanıyıp ulaştırabiliyoruz.
Avrupa elektrikli araç ve yenilenebilir enerji konularına yatırım yapıyor, ülkemizde de önem veriliyor, sizin bu konuda çalışmalarınız var mı?
Türkiye Petrolleri olarak gelişen elektrikli araç teknolojisi yakından takip ediyoruz. Bu doğrultuda da birçok istasyonumuzda elektrikli araç şarj istasyonları yer alıyor.
Gelecek beş yıllık yatırım planlarınız nedir, hangi ürün ve hizmetlere ağırlık vereceksiniz?
Verimlilik, karlılık, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza değer yaratmak vizyonuyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu yıl yeni yatırımlarımızla istasyon sayımızı 700’e çıkarmak istiyoruz. 2023 yılında pazar payında lider ilk 5 şirket arasında yer almayı hedefliyoruz.