BASIN BÜLTENLERİ

Türkiye Petrolleri, 2021’de Vites Büyütüyor

Zülfikarlar Holding bünyesinde faaliyet gösteren akaryakıt sektörünün yüzde 100 yerli markası Türkiye Petrolleri, 2020 yılında beyaz ürün pazarının en hızlı büyüyen firması olma başarısına ulaştıktan sonra bu yıl da istasyon ağını genişletmeye ve pazardan aldığı payı artırmaya devam ediyor.

İstasyon ağına 2020 yılında 105 bayi katan Türkiye Petrolleri, bu yılın ilk çeyreğinde de 25 yeni bayi ile anlaşarak istasyon sayısını 712’ye çıkardı. Geçen sene akaryakıt satışlarını yüzde 9 artıran Türkiye Petrolleri, devreye aldığı 110 yeni otogaz satış noktasıyla bu alanda da yüzde 10 büyümeyi başardı.

“Hedef Tüm Kanallarda ve Müşteri Gruplarında Derinleşme”

Geçen sene başından bugüne dek süregelen başarılarını değerlendiren Türkiye Petrolleri Genel Müdürü Fidan Bayındır Yıldız, belirledikleri uzun soluklu strateji planında tüm kanallarda ve tüm müşteri gruplarında derinleşmeyi hedeflediklerini ifade ederek; “İlk olarak gelişen kanalları, müşteri gruplarını ve yatırım yapılacak illeri belirledik. Güçlü satış, yatırım ve pazarlama planlarını devreye aldık. Çok yönlü büyüme stratejimize uygun ürün ve hizmetler sunarak çeşitliliğimizi arttırdık. 2021 yılında ise geçen yıl elde ettiğimiz başarımızı katlamayı hedefe koyduk, adeta vites büyülttük” dedi.

“Mevcut Bayilerimizi Destekledik, Bayi Ağımıza Yenilerini Ekledik”

Pandemi koşullarına rağmen bayi sayısını arttırma ve yatırımları hızlandırma faaliyetlerini sürdürdüklerini dile getiren Fidan Bayındır Yıldız, krizleri yönetme becerileri sayesinde planlarının sekteye uğramadan devam ettiğinin altını çizdi. Yıldız şunları söyledi: “İlk hedefimiz belkemiğimiz olan istasyonları korumak, sonrasında da yenilerini ilave ederek bayi ağımızı daha da güçlü hale getirmekti. Çünkü yeni bayilerle yakaladığımız erişilebilirlik ve yaygınlık, bize ilave satış ve ciro artışı getirmesinin yanı sıra, daha fazla müşteriye dokunma ve markanın bilinirliğine katkı sağlama anlamına da geliyor. Bu süreçte mevcut bayilerimizin de yanında durup pandemi kısıtlamalarından kaynaklanabilecek finansal zorluklardan etkilenmelerine izin vermedik. Bu sayede de 2020’de pazar payımızı artırıp beyaz ürün satışlarında en hızlı büyüyen dağıtım şirketi olduk.”

“Büyümenin Yüzde 70’ini Bayi Kanalıyla Elde Ettik”

Fidan Bayındır Yıldız, Türkiye Petrolleri’nin elde ettiği başarının birçok kanalda gerçekleştirilen özverili bir çalışmanın sonucu olduğunu vurgulayarak; “Akaryakıt sektöründe bireysel ve ticari araçlar, toptan satışlar, kamu ihaleleri vb. birçok farklı kanaldan satış yapılıyor. Bizim satışlarımızın yüzde 70’i bayi kanalıyla yapılan satışlardan ileri geliyor. Bu başarıyı üç adımda elde ettik. İlk adımda güçlü saha ekibimiz ve kuvvetli satış stratejilerimiz sayesinde var olduğumuz tüm kanallarda müşteri sayımızı arttırdık. İkinci adımda gerçekleştirdiğimiz iş geliştirme faaliyetleriyle bayilerimizin, bir önceki yıla oranla satışlarını geliştirdik. Son adımda da yeni bayi yatırımlarımızın katkılarını sayabiliriz. Büyümenin sağlıklı ve sürdürülebilir olması için bu üç bacağın da birbirine entegre şekilde ve eş zamanlı işlemesi gerektiğine inanıyoruz. Böylesi istisnai bir yılda hem bayilerden gelen satışları hem de müşteri sayımızı artırmanın gururunu yaşıyoruz” şeklinde konuştu.

“Her İstasyonumuz Bir “Yaşam Merkezi” Olacak”

İstasyonların akaryakıt dağıtım markalarının vitrini olarak tüketiciye dokundukları tek yer olduğunu belirten Türkiye Petrolleri Genel Müdürü Fidan Bayındır Yıldız, değerlendirmelerine şöyle devam etti: “Akaryakıt istasyonuna giren tüketici öncelikle güven, kalite, güler yüz ve iyi hizmet arar. Bu vizyonla marketlerimize ilişkin stratejiler üzerine çalışırken Bizim Toptan Market ile iş birliği yaptık ve marketlerimizde 5 binden fazla ürünü tüketicilerimize sunduk. Bunun yanı sıra istasyonlarımızda araçlara lastik ve madeni yağ değişimi, check – up yapılması ve hatta araba kiralama gibi hizmetler sunuyoruz. Kısaca bütünsel açıdan bakarak istasyonların hizmet çeşitliliğini arttırmaya çalışıyoruz. Odağımız akaryakıt sektöründe perakendecilik anlayışını bir adım öteye taşımak, her istasyonu bir yaşam merkezine dönüştürmek.”

“TP Mobil ile Dijital Dönüşümde Büyük Bir Adım Attık”

Türkiye Petrolleri’nin mobil aplikasyonu TP Mobil’i 2020 yılı başında devreye aldıklarını belirten Fidan Bayındır Yıldız; “Dünya büyük bir hızla dijitalleşme yolunda değişiyor. Bu süreci en iyi pandemiyle birlikte deneyimlemeye başladık. Süreç doğrultusunda tüketici alışkanlıkları, dijitalleşmeye doğru evrim geçirdi. Tüketici, hayatın her alanında akıllı telefonu üzerinden yaşama dair ihtiyaçlarını gidermeyi tercih eder hale geldi.

Biz de Türkiye Petrolleri olarak, tüketicilerimizin deneyimini kolaylaştıracak, onların ihtiyaçlarına göre çözümler sunacak bir mobil uygulamayı kullanımlarına sunduk. Yenilenen TP Mobil uygulamamız ile  Türkiye’de ve akaryakıt sektöründe dünyada bir ilke imza attık, akaryakıtta “Şimdi Al, Sonra Öde” dönemini başlattık. Müşterilerimize uygulama üzerinden anında hazır limit tanımlayıp akaryakıt alımlarında diledikleri zaman ödeyebilecekleri bir kolaylık sunuyoruz. TP Mobil, müşterilerimizin sadece akaryakıt alımlarında kullanacağı bir çözüm değil, içerisinde yer alan ve kişiye özel oluşturulan TP Mobil Cüzdan ile IBAN numarası olmadan,  telefon numarasıyla ya da QR kodla istenen saatte para gönderip alınabiliyor. TP Cüzdan’a özel tanımlanan TP Mobil Sanal Kart ile müşterilerimiz, marketten, kozmetiğe mobilyadan giyime tüm online alışverişlerini yapabildikleri gibi,  üye işyerlerinden yapılan alışverişlerden de anında indirim kazanabiliyor.”

 

Sitemizi kullanımınız veya ziyaretiniz sırasında çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikasını incelemenizi rica ederiz. Sitemizdeki kullanımınızı analiz etmek ve içerikleri kişiselleştirmek için çerezlerin kullanımına izin veriyorsanız, lütfen "Kabul Ediyorum" seçeneğini tıklayınız.