DUYURULAR

Türkiye Petrolleri Satış Direktörü Şakir Memikoğlu; "Tüm projelerimizi yıl içinde bayi ağımızın tamamına yayacağız."

“KENDİ İSTASYON İŞLETMELERİMİZDE TEST EDEREK BEĞENDİĞİMİZ TÜM HİZMETLERİ YIL İÇERİSİNDE BAYİ AĞIMIZA YAYMAYI AMAÇLIYORUZ”

Türkiye Petrolleri Satış Direktörü Şakir Memikoğlu, DOCO projelerini ve bu projelerle birlikte istasyonlarında hayata geçirdikleri yenilikleri Enerji Petrol Gaz gazetesine anlattı. 

 

                                                       

Türkiye Petrolleri’nde DOCO yatırımları hız kesmeden devam ediyor. Bu konuda ne söyleyeceksiniz?

Türkiye Petrolleri olarak bugün, tesislerimiz, 700’e yakın istasyonumuz, istasyonlar dâhil binlerce çalışanımız, yüzbinlerce tonluk satış hacmimiz ve milyonlarca müşterimiz ile geçmişimizin ve sahip olduğumuz mirasın farkında olarak yepyeni, genç, modern ve atak bir marka inşa ediyoruz. Elbette bu markayı inşa ederken, üzerimize düşen sorumlulukların farkındayız.

                             

Bu nedenle ilk olarak işe istasyonlarımızdan başladık. Bir süredir akaryakıt istasyonları, aynı zamanda önemli de birer perakende noktaları. Bildiğiniz gibi akaryakıt keyifle tüketilen bir ürün değil. Tükenmesi istenmeyen, kullanıma bağlı olarak sürekli ve mecburi satın alınan, fiziksel olarak bir tasarıma sahip olmayan bir ürün. Bu nedenle alışveriş deneyiminden beklenen geleneksel yaklaşım, tüketicinin, aydınlık ve temiz bir ortamda mümkün olan en kısa sürede noktayı terk edebilmesi üzerine gelişmiş. Oysa modern anlayışta, bu alışveriş deneyimini bu kadar aceleye getirmemek için çalışıyoruz. Belli aralıklarla mecburen uğranılan bir noktadaki deneyimi mümkün olduğunca keyifli hale getirmek, müşterinin tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği hizmet noktaları haline dönüştürmek asıl amacımız.

Bu çalışmalara zemin sağlaması amacı ile 2019 yılı itibariyle DOCO yatırımlarımızı hayata geçirdik. DOCO ve İş Geliştirme Direktörlüğü, başında bulunduğum Satış Direktörlüğü bünyesine katıldı ve arka arkaya İstanbul’un Ataşehir ve Bağdat Caddesi gibi önemli noktalarında kendi istasyon işletmelerimizi hayata geçirdik. Ve hız kesmeden DOCO yatırımlarımıza da devam ediyoruz.

DOCO istasyonlarımızı hayata geçirmenin altındaki temel amaç, müşterimizi mutlu eden konsept ve hizmetleri belirleyebileceğimiz, tabiri caizse testini yapacağımız istasyonlara sahip olmak idi.

Market, WC ve yıkama alanları konusunda yüksek standartta hizmeti oturtup, akaryakıt dışı faaliyetlerimizle birlikte doğru uygulamaları, iş ortağımız bayilerimizin istasyonlarına da uygulamak  DOCO operasyonumuzun hedefidir.

DOCO’larla birlikte hayata geçen yeniliklerden bahsedebilir misiniz?

DOCO’larla birlikte hayata geçirdiğimiz pek çok yenilik var ve biz DOCO yatırımlarımızla aslında hem bayilerimize hem de müşterilerimize Türkiye Petrolleri’nin yenilenmiş, genç ve dinamik yüzünü gösteriyoruz.

Yeni premium marketlerimiz “Keyifli bir mola : )” konseptiyle hayata geçti. Bu marketlerde anne bebek ürünlerinden, kişisel bakım ürünlerine kadar oldukça zengin bir ürün çeşitliliği mevcut. Aynı zamanda 5 ülkede, 80 şubesi ile hizmet vermekte olan kahve zinciri, Coffeemania işbirliğimizle müşterilerimize ödüllü leziz kahvelerin yanı sıra, onlarca farklı lezzet sunuyoruz. Ataşehir istasyonumuzda Coffeemania Bean konsepti ile, soğuk, sıcak kahveler, kahvaltı tabağı seçenekleri, çorba, leziz tatlı ve tuzlu çeşitleri, sağlıklı soğuk içecekler gibi pek çok alternatifle hizmet veriyoruz Müşterilerimiz burada dilerlerse hızlıca siparişini alıp yola devam edebiliyor ya da istasyon içerisinde geniş bir alana yayılmış Coffeemania bölümünde servis alabiliyor. Bağdat Caddesi istasyonumuzda ise Coffeemania’yı bir kahve köşesi olarak görüyorsunuz. Alanlar içerisinde dilediğimiz gibi uyarlayabildiğimiz bu konsepti, önümüzdeki yıl tüm istasyonlarımıza yayarak müşterilerimizi ödüllü leziz kahvelerle buluşturmak istiyoruz.

                              

DOCO’larla birlikte, premium marketler dışında, yeni yıkama konseptimiz de hayata geçti. Self servis yıkama üniteleriyle müşterilerimize araçlarını diledikleri gibi yıkama imkânı sunuyoruz. Yeni tuvalet konseptlerimiz ve günümüzde kullanımı giderek artan elektrikli araçlar için şarj istasyonlarımız da yine bu istasyonlarımızla birlikte hayata geçen ve yıl içerisinde diğer istasyonlara yayılmasını planladığımız yeniliklerden.

                                   

Bildiğiniz gibi geçtiğimiz yıl Castrol madeni yağları ile bir işbirliğine imza atmış ve istasyonlarımızda Castrol madeni yağ satışlarını başlatmıştık. Bu yıl da işbirliğimiz büyüyerek devam ediyor. Ataşehir istasyonumuzda, madeni yağ konusunda özel hizmet almak isteyen müşterilerimizi genişçe bir Castrol Madeni Yağ servis noktası bekliyor. Müşterilerimiz, bu alanda işin uzmanlarına danışabiliyor, araçlarının ihtiyaç duyduğu yağı öğrenerek ücretsiz olarak değişim sağlayabiliyorlar.

Yine Ataşehir istasyonumuzda istasyonları cazibe merkezi haline getirmek ve istasyon alanlarının her m2’sinden gelir elde edebilmek adına, yeni bir işbirliğini hayata geçirdik.Dünyanın en büyük araç kiralama şirketi olan Enterprise ile bir işbirliğine imza attık. Müşterilerimiz, Ataşehir istasyonumuzda Enterprise’dan araç kiralanabilmekte, teslim ederken, Türkiye Petrolleri kalitesi ile yakıtlarını tamamlayabilmekteler.

Ayrıca yine Ataşehir istasyonumuzda müşterilerimiz için, Oto Ekspertiz, Lastik Satış-Değişim, 2.El araç alım satımı gibi hizmetleri bünyesinde barındıran bir ticari alanı da hayata geçirdik. Müşteriler bu hizmetleri süresince, Marketimiz içinde bulunan cafede dinlenip, kahvelerini yudumlayabilmekteler.

Dediğim gibi buralarda test ederek beğendiğimiz tüm hizmetleri yıl içerisinde bayi ağımıza yaymayı amaçlıyoruz.

Tüketicilerimizin ise bu değişimden memnun olduklarını hem istasyon içerisinde direkt olarak aldığımız geri bildirimlerden, hem pompaya yansıyan satışlarımızdan hem de sosyal medya ya da müşteri hizmetleri gibi platformlarımızdan gelen yorumlardan anlıyor ve doğru yolda olduğumuzu mutlulukla gözlemliyoruz.

Sözün özü, DOCO istasyonlarımızı müşteri deneyimine sadık kalarak geliştirdik ve onları ulaşılabilir, günümüz müşteri beklentilerini karşılamaya yönelik alt yapı ve servis çeşitliliğine sahip çekim noktaları haline dönüştürmeye yoğunlaştık. Biz, Türkiye Petrolleri olarak müşterilerimizin akaryakıt dışında ihtiyacı olabilecek, onların hayatını kolaylaştıracağına inandığımız tüm hizmetleri tek bir çatı altında toplamayı hedefledik ve bu uğurda önemlice bir yol kat ettik. Artık, yıl boyunca öğrendiğimiz, geliştirdiğimiz ve uyguladığımız tüm bu yenilikleri, değerli bayilerimizle paylaşma ve ülke genelindeki istasyonlarımıza yayma vakti…

Bayi Operasyonlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

DOCO operasyonlarının da, bana bağlı Satış Direktörlüğüne bağlanması ile birlikte iki tane şapkam oldu. Böylece ben şu anda, bir yandan Türkiye Petrolleri’nin bayi operasyonlarını da içinde barındıran biriminden sorumlu bir yöneticiyken, diğer taraftan aynı markanın bayisi durumundayım.

Bu sayede, DOCO tecrübesi ile birlikte, tüketiciye ulaşmamızda en büyük gücümüz olan bayi dostlarımızın işletme zorluklarını bir kez daha yaşayarak görme şansımız oldu. Empati yapabilme imkânı yakaladık.

Türkiye Petrolleri olarak en büyük gücümüzün güçlü ve kaliteli bayi ağımız olduğunu biliyoruz. İş ortağımız bayilerimizle beraber, Türkiye Petrolleri istasyon ağını büyütmeye ve geliştirmeye devam edeceğiz. Doğru lokasyonda, doğru hizmeti verecek istasyon bayiliklerimizle büyümemize devam edeceğiz. DOCO operasyonlarında elde ettiğimiz doğru tecrübeleri, bayi operasyonundaki istasyonlarımıza da uygulayarak, Türkiye Petrolleri müşterilerine en kaliteli alışveriş deneyimini yaşatmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

2019 yılı içerisinde lokal organizasyonlarla sıkça bir araya geldiğimiz bayilerimizle, Ekim ayında da büyük bir organizasyonda buluşacağız ve dostlarımızla kucaklaşacağız. Ekim ayı sonunda ise madeni yağ kampanyası kapsamında yurtdışı seyahatinde hep birlikte bir arada olacağız.